Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu

Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal!

Door: Lise Anna

Blijf op de hoogte en volg Lise Anna

27 Oktober 2010 | Bolivia, Cochabamba

We zijn helemaal aangekomen in het kleine gekkenhuis van Kathmandu, hoofdstad van Nepal. Koeien zie je op straat op een afvalbult staan, auto’s, brommers en motoren kriskrassen en toeteren door elkaar en daarbij heb je nog al die toeristen en uiteraard die vele, vele Nepalezen die overal tussendoor proberen te wandelen. Voor mij is het weer een soort terugkomen in India, inclusief de geuren en kleuren. De kleuren van mooie Sari’s en tempels; de geuren zijn helaas wat minder romantisch. Open riolen, oude auto’ s, brommers, motoren en veel afval wil niet echt meewerken aan een gezond ruikende stad.

De eerste avond werden we uitgebreid uit eten genomen door Sangam (onze gids voor de bergtocht) en zijn vrouw. Voordat we naar binnen konden, moesten we eerst onze schoenen uitdoen en de tafels waren verdacht laag; op de grond zitten dus. Het eten was erg lekker en traditie getrouw deden we braaf mee met een drankje wat je in een keer achterover moest slaan uit een kommetje. Het werd heel mooi geschonken vanuit een soort theekannetje, maar als ik eerlijk ben denk ik dat wij toch gewoon ordinair drie keer tequilla achterover hebben geslagen! Maar goed, alles voor de traditie uiteraard! De drank had wel zijn werk gedaan, na het eten stonden Bram en ik op eens op het podium om een –wederom traditionele- dans mee te doen. Een goed begin van onze trip in Nepal dacht ik zo!

De volgende dag hebben we de stad verkend, waarbij vooral papa moeite had met de weg in de gaten te houden en al zijn papieren op de juiste plek op te bergen, te houden en weer terug te vinden. Maar toen we op zoek gingen naar een plek voor een massage, werd Joris ook een beetje nerveus. Bij de eerste massagesalon waar we binnen waren, stond Joris binnen de kortste keren weer buiten met een ferm: ‘ Ik vertrouw der niets van!’ Blijkbaar hebben zijn ervaringen in Vietnam, met de vraag voor een Happy Ending een slechte herrinnering achter gelaten. Uiteindelijk hebben we een fantastische massage gekregen bij een goede plek. Ik vertrouwde de Ayurvedische methode na India niet meer (waar ik poedelnaakt in olie werd verzopen en uit elkaar werd getrokken, toch Meik en Clay!), dus ik heb voor een andere massage gekozen.

Vandaag zijn we naar allerlei highlights van de stad geweest. Onder andere hebben we de tempels gezien waar ook de doden worden verbrand. Gek om dat van zo dichtbij te zien. Nu zitten we in een mooi hotel, met warme douche, veel ruimte, internet, goed eten en een rustige omgeving. Allemaal dingen die we de komende tijd waarschijnlijk niet meer gaan hebben. Behalve misschien de rustige omgeving en daar zijn we geloof ik allemaal wel aan toe na de drukte in de stad! Morgen vertrekken we naar de bergen, dus wish us luck!

  • 27 Oktober 2010 - 13:30

    Pheeb:

    Wow,wat maak jij veel mee in zo'n korte tijd. Niet eens de tijd om over dit alles na te denken lijkt me,haha, komt later wel, dus heel veel plezier en kom heelhuids terug!!

  • 27 Oktober 2010 - 13:33

    Annemiek:

    Heel veel succes met de tocht!
    xxx

  • 27 Oktober 2010 - 13:42

    Nick:

    We gaan je weer volgen! Hopen dat de frisse buitenlucht je paps goed doet..

  • 27 Oktober 2010 - 15:02

    Hilde:

    He liesl'

    Geniet er nog maar van, volgens mij is al die drukte een voorbode voor het tegenovergestelde. Joris kan zijn papieren natuurlijk heel makkelijk vinden in zn buidel.. haha! Ik hoop dat jullie een mooie tocht gaan maken met veel avontuur maar niet te veel ongemakken.
    Geniet ervan. Hier alles weer goed.

    Liefs hilde

  • 27 Oktober 2010 - 15:11

    Fernand:

    Ha avonturier!
    Veel succes en verwondering gewenst...

  • 27 Oktober 2010 - 15:47

    Joris:

    Jij bent al een echt doorgewinterde reiziger. Heb ik veel bewondering voor. En in mijn verdedeging: die eerste masage-salon was niet pluis. De masage die we hebben genomen was een heel goede masage van de benen, armen en bovenlichaam. Zo hoort een masage te zijn!

  • 27 Oktober 2010 - 15:55

    Bramson:

    Goed beschreven.. Voelt bijna alsof ik er ben. OW ja dat ben ik ook :)

  • 27 Oktober 2010 - 16:00

    Ardjoeni:

    leuk van jullie te horen, heb het goed met elkaar en mooie trektocht toegewenst

  • 27 Oktober 2010 - 16:39

    Gerard:

    Is helemaal niks van waar. Ik wist precies waar ik Was en waar al mijn spullen zijn is nooit een probleem voor me, dus helemaal niet als ik lekker rustig in een harmonieuze mooie stad rondloop. Waar niemand toetert en iedereen op de stoep loopt en op het fietspad fietst, het lekker koel is en bijna helemaal geen toeristen zijn. Dit was een belangrijk bericht dat ik op de i-phone van Joris heb getypt. Daar word je pas echt gek van. ...

  • 27 Oktober 2010 - 18:12

    Donya:

    LIESL,

    Haha, leuk om te lezen!! Ook die opmerkingen van je medereizigers! Haha.. Alsof ze er allemaal bij zijn.. Heel vreemd!!

    Geniet nog ff van je hotel, vanaf morgen bikkelen!!

    SUCCES! Groetjes aan Bram, Joris en Gerard!

  • 27 Oktober 2010 - 20:28

    Ben:

    Wis joe luk!
    Ga proberen m'n leven te beteren en dit keer je verslagen regelmatiger te lezen!
    En er misschíen zelfs op reageren, af en toe, zo nu en dan, of zo...
    Plezier, en groetjes aan je medereizigers.

  • 27 Oktober 2010 - 21:01

    Mirjam :

    Ha Lies.
    Wereld burger,
    Die reizen waar wij alleen maar van kunnen dromen.
    Je slingert van het ene naar het andere continent.
    Maar nu met de mannen van het gezin op stap!!!!!
    Dat is al een uitdaging op zich. Vooral als vaders al in de ontkennende fase terecht is gekomen.
    Je krijgt het nog druk. Vertrouw op je vrouwelijke intuïtie.
    Wens jullie een geweldige trip en ik ga Jeanneke maar bellen voor een afspraakje. Wij gaan vast nog een rondje park doen met onze kameraadjes.
    Liefs en de groetjes.
    Mirjam


  • 28 Oktober 2010 - 16:37

    Jolein:

    Hey lieffies!
    Fijn die gedetaileerde uitleg!
    Ik zie het helemaal voor me!! Hihi
    Ik wens jullie heel veel luck.
    En heel veel plezier.
    Luv u all.
    Dikke kuzz

  • 01 November 2010 - 09:03

    Meike:

    Liesje! Je verhalen doen inderdaad nogal aan India denken en het was zeker een wijs besluit dat je de Ayurvedische massage af hebt geslagen;)!! Geniet van jullie berg trip en pas goed op elkaar!!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Stage in Bolivia

Recente Reisverslagen:

14 November 2010

What to do?!

27 Oktober 2010

Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal!

12 Oktober 2010

Goodbye Cocha!

28 September 2010

Voor- en nadelen voor een Gringa

16 September 2010

Todo es possible, pero nada seguro!
Lise Anna

Actief sinds 04 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 13466

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 16 November 2010

Trekken in de Himalaya

02 Augustus 2010 - 12 Oktober 2010

Stage in Bolivia

Landen bezocht: