Kotsfestijn - Reisverslag uit Goa, India van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu Kotsfestijn - Reisverslag uit Goa, India van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu

Kotsfestijn

Door: Lise Anna

Blijf op de hoogte en volg Lise Anna

25 April 2007 | India, Goa

Lange tijd geleden dat ik een verhaal heb geschreven. Vergeet vast een hoop te vertellen, maar dat bewaar ik dan voor bij de foto’s… ok?
In Ooty hebben we een heerlijke afkoeling gehad kwa temperatuur. Als je in de zon liep was het gelijk heerlijk warm, maar in de schaduw en ‘s avonds was het echt koud. Onmogelijk om daar je kleding op aan te passen. Dus shirt aan, shirt uit, shirt aan, enz. En soms gewoon genieten van de luxe om te kunnen klappertanden van de kou IN INDIA!!
Ik had in Chennai een heuse Indiase DJ ontmoet, die in Ooty in een ‘lounchebar’ draaide. De eerste dag in Ooty kwam ik hem weer tegen en natuurlijk werden wij uitgenodigd om ‘s avonds langs te komen. Toen hij ons ‘ avonds onderuitgezakt in een restaurantje ontdekte zijn we het Indiase nachtleven mee in gesleurd. Bij een lounchebar verwacht ik lekker relaxed op een bank hangen met een drankje. Maar nee hoor! Gekkenhuis!! Er werd zowel Indiase als Westerse muziek gedraaid. Iedereen stond te springen, dansen, shaken, zingen, en de meest vreemde bewegingen te maken die ik ooit in mijn leven heb gezien. Op de muur stond: “dancing strictly for couples only”, de Indiase kleding was nog steeds erg fatsoenlijk maar de dansmoves haalden al deze onschuld snel genoeg weg! Al snel werden ook wij de dansvloer opgetrokken en hebben we enthousiast mee gedaan, teminste pogingen tot. Gelukkig was het he-le-maal niet heet daar binnen. Man, een zweethut is er niks bij!
Verder hebben we een prachtige tocht gemaakt in de bergen. Zijn door verschillende bergdorpjes en prachtige theeplantages gelopen. De paardenracen, waar Ooty bekend om staat, zijn begonnen toen wij daar waren. We hebben dus een van de eerste races kunnen zien. We hadden nog overwogen om geld in te zetten. Maar aangezien we het niet helemaal snapten, er niet iemand was die ons dit wel kon uitleggen en we bovendien geen verstand hadden van de paarden, hebben we zelf maar gewed om chipszakken:)
De botanical garden leek ons de perfecte plek om even aan de drukte te ontsnappen en lekker rustig in het gras te kunnen liggen. Toen we door het park liepen werden we een paar keer gevraagd om met mensen op de foto te gaan en soms zag je dat mensen stiekem foto’s van je maakten. Toen we op het gras neerploften werd het echt een gekkenhuis. Iedereen wilden met ons op de foto. Sommige mensen vroegen het vriendelijke, anderen gingen simpelweg met een hele groep om je heen zitten, staan en klikten er vrolijk op los, er werden babys bij ons in de armen geduwd voor de foto en groepjes jongens maakten van afstand stiekem foto’s. Op een gegeven moment konden wij niks anders zien dan mensen die om ons heen stonden, te wachten tot zij met ons op de foto konden.

Na Ooty zijn we (via veel bussen en treinen en nog meer bussen en riksja’s) naar Hampi gegaan. Dit lag echt in een super mooi omgeving. Het was een klein stadje waar de varkens en koeien vrolijk op straat lopen, apen zag je er trouwens ook veel. De omgeving van Hampi bestaat uit allerlei ruines. Hier was namelijk eens het Hindurijk. De omgeving was heel afwisselend; aan de ene kant van de weg was het felgroen van de palm-en bananenbomen en gras en aan de andere kant lagen de ruines in een woestijnachtig gebied. Met een scootertje hebben we de omgeving verkend. Toen we een minidorpje in reden riepen de eerste kinderen vrolijk naar ons en renden met ons mee. Toen we het dorp weer uit reden renden er en hele groep mensen al zwaaiend en roepend achter ons aan.

Met een nachtbus zijn we naar Mumbai gereden. Toen we al een paar uur onderweg waren vond ik het toch echt tijd worden voor een toiletstop. Ik vroeg hiernaar en direct stopte de bus. Alle mannen stonden al vrolijk aan de kant van de weg te piesen toen mij werd verteld dat dit geen ‘ladystoilet’ was. Helaas volgde er voor mij nog een (behoorlijk!) tijdje blaasknijpen. ‘s Nachts heb ik verder vrijwel niet geslapen omdat ik te druk bezig was met niet kotsen. Ik heb via mijn raampje de buitenkant van de bus eenmaal ondergekotst en vond dit wel genoeg.
In Mumbai hebben we niet veel speciaals gedaan. Langs de boulevard en door de stad geslenterd, kraampjes afgestruind en een hoop dingetjes gekocht. Toen we in eerste instantie Mumbai binnen kwamen rijden kwamen we langs ontzettend veel krottenwijken. De armoede was echt extreem en ik maakte me al klaar op een paar dagen in een hele vieze stad met veel armoede. Maar in het gedeelte waar wij zaten viel dit ontzettend mee. Er waren veel mooie gebouwen, de straten waren vrijwel schoon en de armoede werd, volgens mij door de politie aardig weggefilterd. We hebben nog een echte Bollywoodfilm gezien, in een hele mooie bioscoop. Vorige keer toen ik naar de bios ging leek het meer een busstation. We konden de film nog aardig volgen omdat delen in Engels waren. En verder hebben we ons prima vermaakt met plaatjes kijken; genoeg te zien!
En toen kon ik eindelijk Clayton ophalen!! In mijn sari stond ik op hem te wachten. Ik heb gelijk met mezelf afgesproken dat ik nooit meer te laat kom. Man, wat is wachten vervelend!!

De eerste dag met Clayton hebben we een tripje gemaakt naar een eiland. Het was een vrij doelloos tripje. We hadden niet genoeg tijd om echt de dingen op het eiland te bezichtigen omdat we op tijd terug moesten zijn voor onze bus naar Goa. We hadden een sleeperbus, kon je lekker liggen. Helaas kon je ook ALLEEN liggen en 13h liggen is best lang! Onze chauffeur reed echt met Indianstyle. Dit wil zeggen: inhalen voor bochten en op onmogelijke momenten, zwaar op de rem moeten trappen als er dan toch iets aankomt (dit gebeurd vaak), met flinke snelheid door de bochten, constant al seen malloot toeteren en van links naar rechts slingeren over de weg. Het was dan ook geen verassing toen iemand begon te kotsen. Na de ene volgden er nog veel meer. De rest van de nacht hebben we constant kotsgeluiden gehoord. Meike moest er helaas ook aan geloven. Doordat er geen ramen waren, geen kotspauzes en wij zelf geen zakjes hadden, heeft Meike een zakje gejat van een snurkende man die naast haar zat, waar hij cadeau’tjes in had zitten.
We zijn nu in Goa. Hebben 3 nachtjes in een bamboohutje aan het strand geslapen. Lekker rustig aan gedaan; beetje door stadje geslenterd, op het strand gelegen, lekker gegeten (en gedronken…), scootertje gehuurd. Voor Clay inkomen en Voor Meike afkicken. Helaas is Clayton nu erg ziek.
We zijn nu in een ander stadje. Vandaag naar de Fleamarket geweest; waren een beetje te laat dus iedereen was al aan het afbreken. Misschien maar beter ook, hebben nu alsnog genoeg kunnen kopen.
Hoe is alles met jullie? Nog steeds mooi weer?

  • 25 April 2007 - 15:54

    Lindy:

    Jij nooit meer te laat komen..?
    Leuk verhaal weer!

    Kus

  • 25 April 2007 - 16:34

    Vincent:

    Het is hier voor nederlandse begrippen prachtig weer, maar ik ben bang dat jij het nog net ff wat beter hebt.

    Coole verhalen weer!

    Groetjes,
    Vincent

  • 25 April 2007 - 17:36

    Det:

    Je zou er sterallures van krijgen van al dat gefotografeer. Maar als jij net zoveel foto's maakt van hen dan is het weer in evenwicht en kunnen wij straks nog een keer meegenieten van al je ervaringen. Wens je alle goeds met je nieuwe aangekomen reisgenoot Clayton. Hier is het net zomer,'s avonds lekker buiten eten in onze nieuw aangelegde tuin. Daar geniet ik van. Liefs Det

  • 25 April 2007 - 18:07

    Gerard:

    Men schijnt te denken dat het geluk brengt, op de foto met zo'n westerse dame! Wie weet? Uit je verhalen doemt steeds weer het beeld op van die reclame, waarin een Indiase man zijn autootje net zo lang butst en deukt, tot hij qua vorm op een Peugeootje lijkt. Dat fanatieke, waanzinnige botsen, die trots daarna..., arm uit het raampje, ogen als kooltjes. Ik stel me zo voor, dat hij daarna eens lekker gaat dansen in zo'n lynchcafé.
    Hoop dat Clayton gauw en goed beter wordt! Menno Becht komt eerder terug naar huis. Voedselvergifting. Amoebe... in zijn darmen. Niet somberen hoor, maar een gewaarschuwd mens enz., dat werk.
    liefs,

  • 25 April 2007 - 20:40

    Vic:

    goed voornemen lies... haha goede grap!
    maaruh... bij jou stel ik me er op in dus valt het wel mee hoor ;) (even om je 'gerust' te stellen)
    maar het is lekker weer en binnenkort mijn eerste echte haagse koninginnenach, jammer dat je er niet bent om het mee te maken!!! maarjah... india onderkotsen is vast best leuk!!!

    helehelehele dikke zoen!!!

  • 26 April 2007 - 13:51

    Nick:

    Door alle hitte is de bonzai er redelijk troosteloos bij gaan hangen, heb nu maar het advies van de bonzaidockter afgeslagen om maar een keer in de 2 weken de bonzai een nacht in het water te leggen. hij owrdt dus nu best verwend en goed koel gehouden want de hitte in april is hij nog niet gewend. April doet wat hij wil. groetjes aan iedereen !! kus

  • 04 Mei 2007 - 19:01

    Sofie:

    Poeh...al die kotsverhalen.. en ik heb net gegeten.. HAHAHA maar weer super om te lezen. Geniet van je vriendje! En van de spannende avonturen...
    Misschien een carriere als fotomodel overwegen? Verdient GOED :).
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Stage in Bolivia

Recente Reisverslagen:

14 November 2010

What to do?!

27 Oktober 2010

Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal!

12 Oktober 2010

Goodbye Cocha!

28 September 2010

Voor- en nadelen voor een Gringa

16 September 2010

Todo es possible, pero nada seguro!
Lise Anna

Actief sinds 04 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 13476

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 16 November 2010

Trekken in de Himalaya

02 Augustus 2010 - 12 Oktober 2010

Stage in Bolivia

Landen bezocht: