Extreme sports - Reisverslag uit Agra, India van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu Extreme sports - Reisverslag uit Agra, India van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu

Extreme sports

Door: Lise Anna

Blijf op de hoogte en volg Lise Anna

14 Mei 2007 | India, Agra

Na een paar daagjes belachelijk te hebben lopen strompelen van de spierpijn (10.000 steps blijf je toch even voelen) en van AC naar AC te zijn gestrompeld, hebben we onszelf weer bij elkaar geraapt en zijn vol goede moed de zinderende hitte weer ingegaan.
In Udaipur aangekomen zijn we naar een prachtig paleis gegaan. We hebben hier foto’s van ons laten maken in traditionele Indiase kleding. Clay met tulband op en pofbroek, ik met ontzettend veel sieraden en ‘prachtige’ jurk. Helaas was het niet mogelijk om ook wat foto’s te laten maken op onze eigen camera. Maar toen we alleen waren met de fotograaf fluisterde hij dat hij dit wel stiekem wilde doen, voor 50 rupi. Hij werd er ontzettend zenuwachtig van en ik kon me niet voorstellen dat de foto’s goed waren gelukt (als je vanachter een muurtje fotografeerd lijkt het me lastig om ons in beeld te krijgen), maar uiteindelijk zijn ze heel leuk geworden! ‘s Avonds hebben we bij een super mooi restaurantje iets gegeten; aan het water, bij kaarslicht keken we uit over de stad.
De volgende dag begonnen we aan ons volgende avontuur; we gingen 3 uur paardrijden in de bergen. Aangekomen bij de ranch werden ons al snel 2 paarden aangewezen. Clayton moest op de ‘rustige’ omdat dit zijn eerste paardrij-ervaring werd. Ik kreeg een ‘leuke snelle’ aangewezen. De omgeving waar we doorheen reden was voornamelijk heel mooi, bij dorpjes was het echter heel droog, stoffig en arm. Clayton’s paard was heel sloom, de gids bleef maar ‘kick hard’ naar Clay roepen. Mijn paard daarentegen was ontzettend opgefokt en wilde er constant vandoor schieten. Clay voelde zich wel een echte cowboy. Al zwaaiend naar alle kindjes die ‘namaste’ riepen, zijn paard schoppend om hem harder te laten gaan, hobbelend proberen te blijven zitten in draf, zorgde hij ervoor dat ik bijna van mijn paard viel van het lachen. Er kwam alleen nog maar af en toe een harde, hoge piep uit mij; dit stimuleerde mijn paard blijkbaar weer om ervandoor te schieten.

Deserttocht in Jaisalmer:
Terwijl Clay naast me ligt te filosoferen over de verschillen tussen een mier en een mens (tja, wat hitte allemaal met je doet) probeer ik te beschrijven wat we hier meemaken.
Hele ervaring om op zo’n kameel te klimmen en hem op te laten staan. Je wordt echt helemaal door elkaar geschud en moet je goed vasthouden om er niet vanaf te vallen. De omgeving waar we in rijden is super mooi, wel telkens hetzelfde. Hitte, verveling en pijn aan je hangende benen krijgen hele nieuwe betekeninssen hier in de woestijn.

De kamelen kennen hun weg. Dus het enige wat jij hoeft te doen is het gezang/gejammer van de gids aan te horen. Dit verschilt van moslimse gezangen tot ‘no hurry, no worry, no chicken, no curry!’. Zwaar heen en weer geschud te worden door je kameel, terwijl je stapvoets vooruit gaat. Kokend heet water te drinken om uitdrogingsverschijnselen tegen te gaan. Een poging doen om uit sociaal gedrag een gesprek te beginnen met de vreemde Koreaan die ook mee is. Als hij na 3 keer herhalen “yes” op je vraag “hoe lang ben je hier in India?” antwoord, geef je dit ook maar op. En verder moet je pogingen doen om je benen zo nu en dan te verplaatsen, om te hevige slaap- en krampeffecten te voorkomen. Zeker na onze 10.000 steps en paardrij-ervaring.
De kamelen zijn verder geweldige herkauwers. Na stiekem een hap te hebben genomen van een struik, produceren ze minstens een half uur de ranzigste geluiden wat men herkauwen noemt. Mijn kameel was daarbij lichtelijk seksueels gefrustreerd. Als hij een vrouwtje zag was hij hier nog zeker een uur van over stuur. Dit laat hij blijken door de meest verschrikkelijke gorgelgeluiden te maken.
Voor ‘shower and lunch’ stopten we bij een waterput. De gids vroeg vriendelijk of ik er bezwaar tegen had als mijn kleren nat werden. Ik zei dat ik alleen wat water voor mijn gezicht enz wilde, en prompt gooide hij een hele emmer ijskoudwater over me heen. Bij nader inzien: heerlijk! Onze ‘lunch and rest’ heeft bij elkaar 4h geduurd, toen was de ergste hitte voorbij. De volgende stop zou bij een dorp met ‘cool drinks’ zijn. Na een dag in ruim 48 graden, met water wat 2 keer die temperatuur had was dit vooruitzicht paradijs! Toen onze gids vertelde dat ze geen electriciteit hadden in het dorp was ik al voorbereid op warme drankjes. Maar toen ik clay’s gezicht zag toen hij zijn eerste slok nam en er achter kwam dat de cola niet lauw maar heet was, besefte ik me dat Clay dit niet was. Arm kind.
‘s Avonds werd ons eten weer klaargemaakt op een vuurtje. ‘s Nachts koelde het lekker af en heb ik heerlijk tegen Clay aan kunnen slapen, onder een prachtige sterrenhemel. Dan vergeet je toch snel weer die verschrikkelijke hitte en ben je alleen maar aan het genieten. De tweede nacht waren er helaas heel veel enorm (!!!:)) grote torren die vrolijk over ons heen liepen.
Al met al was het een super ervaring, maar was ik ergens ook blij toen deze voorbij was en een mooie herinnering mocht worden.

Nu zijn we in Agra om de Taj Mahal te bekijken. Morgen gaan we, als het goed is, weer verder naar Delhi. Er was een treinongeluk gebeurd, dus het is nog maar de vraag of de treinen morgen weer rijden en op welke tijd ze dan rijden. Wish us luck!

  • 14 Mei 2007 - 11:19

    Clayton:

    Ik heb echt de tijd van me leven hier in India samen met Lies!..

  • 14 Mei 2007 - 11:23

    Clayton:

    Uitleg verschil tussen mier en mens: Ik had er een paar dood gemaakt en wilde kijken wat de rest deed. Mij leek het logisch dat ze allemaal weg zouden rennen. Dat doet een mens wanneer ze 6 doden op straat zien liggen met een groot monster in de buurt. Maar mieren zijn blijkbaar niet zo slim, die blijven komen... ach ja.. warmte inderdaad

  • 14 Mei 2007 - 11:36

    Céline:

    hee jullie daar! just keep on going! erg grappig verhaal, lang leve alle beestjes haha,
    gr. céline

  • 14 Mei 2007 - 11:51

    Claudia:

    Heey lies,
    Zoo leuk he om al die verhalen te lezen!
    ik ben nog wel ff bezig om alles 'bij te werken"! maar krijg er erdoor wel steeds meer zin om zelf ook op reis te gaan!
    geweldig! haha al die fotos..

    groetjes Claudia

  • 14 Mei 2007 - 12:09

    Felicity:

    whahahah clayton op een paard en een kameel!vette shit hoor;)

    leuk man!

    mis je me al?ik jou wel hoooooor..ik ben weer gedumpt by the waaaaaaay, dus heb genoeg te vertellen strax :P en kan ook ni w88 op jouw verhalen!!see
    you sooooooon and have fun


    kisses and love

    Felic

  • 14 Mei 2007 - 12:48

    Miek:

    Wow! Dat is eigenlijk alles wat ik na het lezen van je verhaal te zeggen heb :)

    kus, Miek

    P.S. Superleuk dat er ook wat foto's zijn bijgevoegd.

  • 14 Mei 2007 - 12:57

    Kim:

    Wat een prachtige verhalen allemaal, ik zit echt telkens weer met een brede lach te lezen!! Jullie genieten echt daar met zn tweetjes he!! Super man! Ik ben eigenlijk een beetje jaloers, moet hier elke dag maar met mn neus in de boeken zitten hahahha...

    Nou heel veel plezier, en laat gauw weer wat horen! Ow en die foto's zijn ook super leuk, ik kan bijna niet geloven wat ik zie hahahha
    heel veel liefs van Kim

  • 14 Mei 2007 - 12:58

    Vikash:

    ej matties, namaste :P
    vet verhaal hoor..hahah clayz ik hoor je nog zo zegge dat je nie ging paardrijde hahah..en is je zonnesteek alweer voorbij? En wat zijn de verschillen tussen mier en mens? Doe je ook nog een beetje ontspanne daar of nie? Of is het rondreizen ontspannend genoeg ;) Maar jullie moet je nie zo aanstellen met je kramp enzo joh en spierpijn stelt allemaal nix voor joh :P veel plezier nog daarzo en geniet van de kip hé clayz ;)

    Spreek jullie weer!!

    Bonkie kuss

  • 14 Mei 2007 - 13:08

    Steven:

    Hey schatjes leuke foto's het is wel tezien dat Clay paard een stomme was. Zo'n grote jongen op zo'n kleine paard dat is niet te doen :P.

    Keep enjoying each others company and having fun. Keeping in touch...

    Steven

  • 14 Mei 2007 - 14:39

    Gerard:

    Foto's voegen toch wel heel veel toe... Geweldige beelden in aanvulling op de toch al beeldende verhalen. Een hele leuke is natuurlijk onze reus Clayton met zijn benen in zijn nek op die shitlander. Wat dat betreft wel weer fijn dat jullie benen lekker konden uithangen op die kamelen. Ook mooi dat er tijdens zo'n reis zoveel diepgang ontstaat en in filosofische beschouwingen uitmondt. Hitte, droogte, ijskoud water, hete cola, geile kamelen, herkauwende paarden, heilige hagedissen, foto's door muren, koele nachten onder sterrenhemel, treinen die niet rijden, enz. enz. Het leven is wonderschoon, vinden jullie niet?
    En dan ook nog: wish you luck!!!!!
    liefs voor U2

  • 14 Mei 2007 - 15:03

    N Ck:

    Super leuke foto's nu snel een cursis: hoe spreekt een sexueel gefrustreerde kameel in 50 graden gaan geven

  • 14 Mei 2007 - 15:18

    Det:

    Op onbegrijpelijke wijze mis ik af een toe een verhaal dus ik had er nu twee en ik dacht; wat een'eindeloze'reis met 'eindeloze'verhalen en ervaringen. En ook al komt het eind nu in zicht deze ervaring neemt niemand je meer af. Blijf je verbazen! Liefs, Det

  • 15 Mei 2007 - 09:12

    Vincent:

    Wow lies :D Wat een avonturen weer. Ik doe het je niet na :) Veel plezier nog daar!

    Groetjes,
    Vincent

  • 15 Mei 2007 - 09:57

    Meike:

    Owwww drollies!!!!

    Ik ben intussen weer helemaal vernederlands(wat wil je als je met koningendag terug komt!)en ben intussen nog steeds bezig met iedereen af te spreken om bij te kletsen. De foto's heb ik zojuist op niels zn computer gezet omdat mijn eigen laptop de cdroms niet pakt.:( Maar nu kan ik de cdroms in ieder geval ook even aan je ouders laten zien:) Ik ben echt zo jaloers weer als ik al die verhalen lees en foto's zie, dan komt dat onbeschrijfelijke gevoel wat je daar hebt weer helemaal naar boven!!Echt geniet er nog zoveel mogelijk van als je kan!!!voor je het weet ben je thuis!

    Dikke kus

  • 15 Mei 2007 - 13:08

    Jeanneke:

    jullie lijken net filhelden. Jullie zijn mijn filmhelden. Jullie zijn mijn helden Jullie zijn helden

  • 15 Mei 2007 - 20:39

    Theresia:

    Wat een prachtige foto's en fantastischje ervaringen weer!
    Nog even genieten!
    Veel plezier!

  • 18 Mei 2007 - 14:19

    Marja:

    Geweldig die foto's, aangevuld met tekst zit ik glimmend en grinnekend achter de pc!! Ook ik liep inene zo'n 3 berichten achter, raadselachtig, ik dacht al dat jullie zoveel tijd in te halen hadden dat het mailen er bij in aan het schieten was. Veel te snel mijn conclusie getrokken natuurlijk! tjezus jongens wat een avonturen toch, hoe moet je toch ooit weer wennen in dat gekke kleine platte landje hier??? Voorlopig nog effe niet hoor, geniet, slurp alles op, maak veel foto's en daarna alle verhalen adhv de foto's nog eens lekker uitvoerig op zijn Jansons vertellen. Verheug ik me op. Blijf het goed hebben, dikke kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Stage in Bolivia

Recente Reisverslagen:

14 November 2010

What to do?!

27 Oktober 2010

Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal!

12 Oktober 2010

Goodbye Cocha!

28 September 2010

Voor- en nadelen voor een Gringa

16 September 2010

Todo es possible, pero nada seguro!
Lise Anna

Actief sinds 04 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 13474

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 16 November 2010

Trekken in de Himalaya

02 Augustus 2010 - 12 Oktober 2010

Stage in Bolivia

Landen bezocht: