Best expectations are no expectations! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu Best expectations are no expectations! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Lise Anna Janson - WaarBenJij.nu

Best expectations are no expectations!

Door: Lise Anna

Blijf op de hoogte en volg Lise Anna

05 Augustus 2010 | Bolivia, Cochabamba

En liesje zit in Bolivia! Ben opgehaald van het vliegveld door AIESECers en de hele dag op sleeptouw genomen. Was zelf nogal de weg kwijt door de lange reis/tijd verschil/hoogte maar wel leuk alle indrukken! Héél veel Pablos/Leslies/Juans ontmoet. Onmogelijk om alle namen te onthouden, maar gelukkig heten ze vrijwel allemaal hetzelfde dus kan ik gokken.

Verder één grote grap hoe ik me verstaanbaar moet maken in mijn Spaans! Iedereen had van te voren gezegd dat het geen probleem is dat mijn Spaans heel slecht is, maar alle trainees spreken al vloeiend Spaans,dus het is nogal behelpen! Heb vandaag al wat telefoontjes gemaakt voor Spaanse lessen dus hopelijk kan ik daar snel mee beginnen! Ik heb trouwens een Boliviaans nummer:0059173707897. Kunnen jullie me goedkoop op bellen als je wilt.

Ik heb gister ook een echte trainee-shower gehad! Gelijk een leuk feestje meegemaakt en een heel pakket gekregen met Boliviaanse cadeau'tjes! Die Bolivianen kunnen ook behoorlijk drinken moet ik zeggen! Maar na twee 'you-have-to-drink-this-because-it's-your-first-night'-shots ben ik in elkaar gezakt! Wel veilig thuisgebracht en heel diep geslapen!

Vandaag ben ik samen met een Duits meisje die eergister was aangekomen op stap geweest. Hebben gelijk op ons kop gekregen van de AIESECers, want schijnbaar hebben we hele gevaarlijke dingen gedaan. We waren naar El Cristo (grootste Christus standbeeld van de wereld) geweest met een kabelbaan. Terug zijn we met een gigantisch lange trap de berg afgegaan. Maar blijkt dus dat dit erg gevaarlijk is en dat daar de meest verschrikkelijke dingen gebeuren. Toen we naar beneden liepen kwamen we inderdaad twee vreemde mannen tegen. Maar alles is goed gegaan! Beetje vertrouwen hebben hè in de mensheid ;).

Onze trip naar de zoutvlaktes gaat niet meer door omdat er een groot conflict is tussen twee steden waar je langs moet. Alle wegen zijn geblokkeerd en het schijnt heel gevaarlijk te zijn om via een andere weg te gaan. Volgens de AIESECers is het zelfs ook gevaarlijk om bij de zoutvlaktes te zijn omdat er vrijwel geen eten meer is in de steden en omdat toeristen daar worden vastgehouden. Zelf heb ik het idee dat de AIESECers heel beschermend en voorzichtig met ons zijn. Maar denk dat het maar beter is om in het begin hun advies op te volgen en dan pas eigenwijs te gaan doen. Het nieuwe plan is dat we morgen vertrekken naar La Paz, dan naar Copacabana gaan en dan naar Titicaca Lake. Ben erg benieuwd of dit ook echt gaat gebeuren want heb al gemerkt dat niets gaat zoals ik had verwacht! Is dus nog wel een beetje zoeken voor een kleine plan/controle freak zoals ik. Want super leuk om van alles met iedereen te doen, maar alles duurt zó lang!! En nooit ga je doen wat je had afgesproken! Dus mijn nieuwe motto: Best expectations are no expectations!

  • 05 Augustus 2010 - 01:53

    Clayton:

    Goedzo meissie! Dat is een goede training voor jou, gewoon rustig afwachten wat er gebeurt... :D En luister ook een beetje naar de Locals, je moet wel heel terug komen! Geniet ervan liefje!

  • 05 Augustus 2010 - 10:14

    Nick:

    Klinkt toch als muziek in de oren '' nooit doen wat je had afgesproken..'' heeft iedereen wel eens meermalen meegemaakt met jou. Ik vlieg over 5 uurtjes naar Boedapast!!! Zal veel aan vorig jaar denken.! X

  • 05 Augustus 2010 - 11:07

    Gerard:

    Vruchtbaar nieuw motto! Heb ook eens een film gezien waarin dat achterlijk grote Christusbeeld voorkwam. Spannende film, meen ik me te herinneren. Fijn dat je weer veilig terugkwam. Houden zo graag!! Enne, sterkte met het ophalen en versterken van je spaans; zal wel vermoeiend zijn, nederlands, engels, spaans, (duits?)xxx

  • 05 Augustus 2010 - 11:38

    Jeanneke:

    Copacabana was de plek waar die meisjes in Peru zo weg van waren, Weet je nog!!
    Veel plezier en take care!!

  • 05 Augustus 2010 - 11:44

    Zsas:

    Helemaal met Clayton eens! Een erg goede training voor de toekomst! ;-) En zoals ik gister al zei: doe voorzichtig! Gewoon naar Juan/Pablo luisteren! Ok chica, disfrute de su viaje (ja ik spreek GEEN WOORD spaans!) en spreek je snel!

  • 05 Augustus 2010 - 13:52

    Marloes:

    Klinkt heel erg leuk allemaal! Heel veel plezier bij alles..

  • 05 Augustus 2010 - 20:02

    Bernadette:

    En met zo'n motto komt er van alles op je pad, verrassend, verdrietig,spectaculair, schokkend. Ogen en oren open dan zal het je verrijken.
    Liefs Det

  • 06 Augustus 2010 - 11:59

    Floor:

    Oh oh oh Lies dit gaat meteen weer helemaal de verkeerde kant op! ;) Nee hoor kind, fijn dat alles goed gaat! Veel plezier in La Paz mocht je nog gaan en ik zal me abonneren op deze site! xxx

  • 06 Augustus 2010 - 12:54

    Cleo:

    Super dat je goed bent aangekomen!
    Succes met het wennen aan alles, gaat vast snel. Veel plezier!

    p.s. Ik heb nog wel wat tips voor dat lezen, die mail ik je nog!

    x Cleo

  • 06 Augustus 2010 - 17:25

    Amy:

    Jammer dat je tripje naar de zoutvlaktes niet doorgaat, maar er zijn vast genoeg mooie alternatieven :). En heel goed motto, dat had je vast ook al een beetje in India geleerd? Haha, ik in ieder geval wel.
    Blijf vooral veel schrijven, wij willen aaalles weten. Geniet ervan! Liefss

  • 08 Augustus 2010 - 10:05

    Marja:

    Goh Lies, ik associeer je helemaal niet met een control-freak, vind je juist altijd zo lekker rommelig en relaxed in je plannen klinken! Dat wachten, dàt is heel herkenbaar, dat is niet fijn. Sterkte met je oefening en prima plan om eerst een beetje te voegen en pas daarna lekker je eigen ding te doen!! Je verhalen blijven onveranderd spannend en avontuurlijk klinken, liefs X

  • 08 Augustus 2010 - 20:06

    Pheeb:

    Lies! Goed te horen dat je veilig en wel bent aangekomen, ondanks alle hysterische Amerikanen;) Haha, plannen zijn er om gewijzigd te worden? Er komt vast genoeg voor terug. Ben benieuwd naar de eerste pics! Geniet ervan, xx

  • 10 Augustus 2010 - 16:17

    Meike:

    Hee liesel!!

    Ik ben blij dat je je eigenwijsheid even aan de kant hebt gezet;)!! Maar volgens mij is het gewoon even wennen en kan jij je uiteindelijk prima aanpassen aan het Boliviaanse 'schema' (is die er uberhaupt?)! Geniet vooral van alles wat je op je (onverwachte) pad komt!

    Dikke Kus

  • 10 Augustus 2010 - 17:22

    Gert-jan (pavanzoef):

    Hele zaaaie vraag (tis de leeftijd), maar wat ga je eigenlijk doen via AIESEC?
    Uh, dat behelpen met Spaans komt toch niet omdat je boek nog bij mij in de kast staat? De todas maneras, aprender español en Bolivia es mucho mas efectivo!

    Nacho


  • 15 Augustus 2010 - 08:52

    Fenda:

    echt super dat je verslag doet lies! Geniet van alles wat je meemaakt en ziet! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

Stage in Bolivia

Recente Reisverslagen:

14 November 2010

What to do?!

27 Oktober 2010

Even bitterballen in NL, nu momo in Nepal!

12 Oktober 2010

Goodbye Cocha!

28 September 2010

Voor- en nadelen voor een Gringa

16 September 2010

Todo es possible, pero nada seguro!
Lise Anna

Actief sinds 04 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 13471

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 16 November 2010

Trekken in de Himalaya

02 Augustus 2010 - 12 Oktober 2010

Stage in Bolivia

Landen bezocht: